Helsingfors svenska metodistförsamling tillhör den finlandssvenska grenen av den världsomspännande United Methodist Church. Vår kyrkobyggnad kallas Kristuskyrkan och finns på Apollogatan 5 i Tölö. Välkommen!

Är det något vi kan betyda för dig?

11.01.2022 kl. 15:18

Några reflektioner efter pandemin!

Hur mår du? Pandemin har trots allt lättat och vi kan leva mera som vanligt utan alla restriktioner. Även om vi inte vet hur det kommer att bli. Så är det alltid. Läs mera »
15.11.2021 kl. 14:18

Adress: Apollogatan 5, 00100 Helsingfors
E-post: helsingfors@metodistkyrkan.fi

Tfn 040-019 8904

Juha Kajander
Församlingsrådets ordförande
jmzk@mm.st
Tfn 044-370 3747

Luut Klaver
Organist
luut.klaver@gmail.com
Tfn 0400-96487

Rita von Konow
Församlingsarbetare
manuela@metodistkyrkan.fi
Tfn 0400-964877

Vill du hyra lägenhet i församlingens fastighet, Apollogatan 5?
Kontakta Disponentbyrå Estlanders & Co, estlander.fi.

Händelsekalender

16.10.2024 20:15
Tanzania har under många år varit ett av de länder där Finlands svenska Pingstmission r.f. (FSPM) verkar. Åtskilliga människor har under åren fått hjälp till ett bättre liv tack vare understöd som kanaliserats via FSPM. Projektet, som är insamlingsmål för Frikyrklig samverkans (FS) rf ekumeniska ansvarsvecka år 2024 bär namnet Maisha bora (swahili), vilket också betyder ungefär ”ett gott liv”. Det är ett fortsättningsprojekt som pågår under åren 2023-2026, där målsättningen är att utsatta barn och ungdomar ska få ett gott liv bland annat genom att erbjudas skolgång, hälsovård och olika typer av hjälpmedel. Ungdomar kan också få hjälp till självhjälp då de grundar små företag som gör att de kan försörja sig. Även informationsarbete är en viktig del av projektet.
11.10.2024 8:01
Upplev kraften av enighet och hopp när delegater från den världsomspännande metodistkyrkan (UMC) samlades till generalkonferens för att fatta historiska beslut och anamma ett förnyat fokus på mission och lärjungaskap. Kolla på en tio minuters video med korta klipp från generalkonferensen.
8.10.2024 8:42
Från och med september har vi tre nya utnämningar i metodistkyrkan. Vi välkomnar de nya lokalpastorerna Peter Vidjeskog i Jakobstad och Emmanuel Aqua i Vasa samt Nils-Gustav Sahlin som utnämndes till distriktsföreståndare.